Extrainsatt distriktsårsmöte 2014 | Sverigedemokraterna Östergötland

Extrainsatt distriktsårsmöte 2014

Sverigedemokraterna Östergötland höll under söndagen den 6 april ett extrainsatt distriktsårsmöte i Norrköping.
Anledningen till mötet var att korrigera de felaktigheter som förekom under det ordinarie årsmötet den 2 mars tidigare i år.

En stor samling sverigedemokrater från länets alla delar anlände till lokalerna i kommunhuset Rosen i Norrköping. Röstlängden nådde upp till 126 st och det var således det hittills största mötet i distriktsorganisationens historia.

Särskilt inbjudna till att leda förhandlingarna var Joakim Larsson som agerade mötesordförande samt Paula Bieler som fick förtroendet att vara mötessekreterare. Dessa två, båda hemmahörandes i Distrikt Uppland, upprätthöll mötesordningen på ett mycket föredömligt sätt vilket möjliggjorde att mötet kunde avhandlas under lugna och professionella former.

På dagordningen för söndagens extrainsatta distriktsårsmöte fanns val av styrelse samt fastställande av valsedel inför landstingsvalet i höst.

Under samtliga förekommande val så gick valberedningens förslag igenom och detta resulterar därmed i att styrelsen för Sverigedemokraterna Östergötland 2014 och landstingsvalsedelns topp 8 namn är enligt följande:

Styrelsen:

6. Sonny Persson, Linköping
7. Christer Danielsson, Motala
8. Christina Nilsson, Kinda

Vi från Sverigedemokraterna Östergötland vill tacka samtliga medlemmar och inbjudna gäster som närvarade under mötet och vi ser fram emot att mötas igen i den kommande valrörelsen. Med det bästa alternativet i svensk politik så går vi med ledorden – Förändring – Framåt – Tillsammans – mot nya valsegrar.

För mer information:

Markus Wiechel