Östgötaturné – Dag 4, 5, 6, 7 | Sverigedemokraterna Östergötland

Östgötaturné – Dag 4, 5, 6, 7

Under v. 21 fortsatte turnén runt om i länet där Sverigedemokraterna Östergötland genom en blandning av torgmöten och möten i lokaler, möter potentiella väljare och medlemmar.

Måndagen den 19 maj befann sig delegationen i Ekebergs Värdshus i Boxholm där det erbjöds social samvaro och diskussioner med våra representanter.

Tisdagen den 20 maj besökte turnén Valdemarsvik och gästade Ringarums Värdshus där ny grund för fortsatt etablering av partiet i kommunen lades genom att närvarande anmälde intresse för bildandet av en arbetsgrupp för att i förlängningen formalisera ännu en ny kommunförening i länet.

Onsdagen den 21 maj reste delegationen vidare till Söderköping där det hölls torgmöte på Hagatorget. Förbipasserande och åhörare fick där möjlighet att höra mer om Sverigedemokraternas EU-kritik samt information från SD-kvinnors verksamhet. Talen inleddes av turnéansvarige Pierre Holm Petersson som efterföljdes av tal från distriktsordförande tillika riksdagsmannen Markus Wiechel samt SD Kvinnors förbundssekreterare Clara Aranda.

Torsdagen den 22 maj nådde turnén Norrköping där partisekreterare Björn Söder och EU-kandidaten Peter Lundgren var inbjudna för att bland annat hålla tal i Hörsalsparken. Det hela anordnades av kommunföreningen SD Norrköping där delegationen från distriktet även deltog.

Den samlade skaran åhörare tillsammans med förbipasserande fick tillfälle att höra Björn Söder och Peter Lundgren tala om vikten av att rösta den 25 maj samt varför det är Sverigedemokraterna som är det enda alternativet för återtagen självbestämmanderätt och återgång till demokratisk och folklig förankring i beslut som påverkar människors vardag.

Östgötaturnén avslutas med torgmöte i Finspång fredagen den 23 maj kl. 17:00 på Bergslagstorget. Väl mött där!

010 016 019 029 033 046 049 051 054 058 076 073 098 091