Östgötaturné | Sverigedemokraterna Östergötland

Pressmeddelande:
Östgötaturné
[2014-05-14]

Från och med torsdagen den 15 maj drar Sverigedemokraterna Östergötland igång en intensiv kampanj i slutspurten inför EU-valet. Utöver kommunföreningarnas aktiviteter siktar distriktet på att besöka samtliga småkommuner i länet för att träffa potentiella väljare och inte minst befintliga sympatisörer.

Redan inför turnén har partiet varit aktiva med tältkampanjer och besök i framförallt Söderköping, Ödeshög, Norrköping, Kinda och Åtvidaberg vid sidan av Jimmie Åkessons besök i Norrköping, Linköping och Motala.

Målet med kampanjen är att få fler att gå och rösta då våra väljare generellt sett är mycket kritiska till EU och tenderar att stanna hemma istället. I samband med turnén tar vi även tillfället i akt att informera redan befintliga medlemmar om partiets verksamhet i länet med förhoppningen att väcka nytt intresse för att aktivera sig för partiets räkning.

Under perioden 15 maj – 24 maj kommer således flertalet kommuner få besök av en delegation från Sverigedemokraterna Östergötland. Delegationen består av bland annat distriktsordförande tillika riksdagsmannen Markus Wiechel samt representanter från kvinnoförbundet och seniorrådet.

Besöken sker enligt följande:

15 maj: Ydre
16 maj: Vadstena