Sverigedemokraterna Östergötlands årsmöte | Sverigedemokraterna Östergötland

Sverigedemokraterna Östergötlands årsmöte

Under lördagen den 19 mars höll Sverigedemokraterna Östergötland sitt tionde årsmöte på Konsert & Kongress i Linköping. Många entusiastiska medlemmar var på plats och stämningen var god. Den årsmötesordförande som fick förtroendet att leda förhandlingarna var riksdagsledamoten Roger Hedlund, och vid sin sida hade han Richard Svensson som fick ansvaret att agera årsmötessekreterare.

Under distriktsårsmötet utsågs även ”Årets Sverigedemokrat i Östergötland” och utmärkelsen gick till ungdomsförbundets kontaktperson Chris Dahlqvist och vår regiongruppledare Clara Aranda, som båda tackades för sina insatser med ett varsitt fint diplom.

Med anledning av vårt stundande tioårsjubileum informerades det även om ett tilltänkt evenemang för att fira detta. Inbjudan kommer att skickas till samtliga medlemmar i Östergötland inom en snar framtid, så håll utkik.

Den omvalda distriktsordföranden Jan Svensson kommenterar kring distriktets fortsatta arbete:

”Styrelsen kommer att fortsätta sitt arbete utifrån uppsatta mål och framarbetad verksamhetsplan. Vårt primära fokus under mellanvalsperioden blir att öka den utåtriktade verksamheten och samtidigt fortsätta med olika slags medlemsvårdande aktiviteter så som vår uppskattade kandidatskola.”

Avslutningsvis så tackar den nyvalda styrelsen för förtroendet och ser fram emot ett spännande verksamhetsår.

IMGP9512

Sverigedemokraterna Östergötlands styrelse